CONTINGUTS

Els continguts que es treballaran en amb l'implementació d'aquestes activitats es classifiquen segons el cicle de l'etapa de primària en què ens trobem:

Cicle inicial

  • Interaccions amb el grup o mestre en qualsevol situació comunicativa de l'aula.
  • Normes bàsiques que regeixen la interacció oral: torn de paraula, to de veu, respecte per les opinions dels altres...
  • Producció de textos propis (exposicions, explicacions) amb diferents suports, si s'escau, com les eines TAC.
  • Separació correcta de les paraules.

  • Normes ortogràfiques més senzilles i d'ús més freqüent.

  • Diferències d'ús de la llengua oral i de la llengua escrita.

  • Comprensió reflexiva dels textos de tipologia diversa, entre els quals els audiovisuals (publicitat de joguines i de productes d'alimentació, entre altres).

  • Utilització dels textos escrits i audiovisuals com a font d'informació i d'aprenentatge i com a mitjà de comunicació.

  • Comprensió de les informacions escrites en diferents formats més habituals de l'aula i de la vida quotidiana.



Cicle mitjà

  • Interaccions amb el grup o mestre en qualsevol situació comunicativa de l'aula i l'escola.

  • Normes que regeixen la interacció oral: torn de paraula, to de veu, respecte per les opinions dels altres.

  • Estratègies per a la comprensió de textos orals: identificació de la tasca comunicativa, comprensió del lèxic clau, retenció de la informació, comprensió del sentit global...

  • Comprensió de textos orals de diferents contextos: activitats d'aula, situacions d'aprenentatge en qualsevol àrea, i en la vida quotidiana.

  • Estratègies per a les cerques d'informació a Internet (cerca de mots claus, ús de cercadors...).

  • Sentit crític davant d'informacions procedents de textos diversos: publicitat, informatius, relats de ficció, premsa...

  • Coherència i cohesió en l'organització del text.

  • Utilització d'eines de consulta i revisió per a la producció de textos escrits.

  • Diferències d'ús de la llengua oral i de la llengua escrita en situacions comunicatives reals o simulades.

  • Reflexió lingüística sobre la construcció de paraules, frases i textos.

  • Normes ortogràfiques treballades a 1r i 2n.

  • Normes ortogràfiques constants (que no tenen excepcions).

  • Normes bàsiques sobre l'accentuació gràfica: reconeixement de les síl·labes d'un mot, accent greu i agut, paraules agudes, planes i esdrúixoles.

  • Reconeixement del valor social de les normes ortogràfiques en la comunicació.

Cicle superior

  • Interaccions amb el grup o mestre en qualsevol situació comunicativa de l'aula i de l'escola.

  • Normes que regeixen la interacció oral: torns de paraula, to de veu, respecte per les opinions dels altres.

  • Estratègies per a la producció de textos orals: planificació a partir d'un guió o esquema, utilització de suports digitals, memorització, assaig...

  • Comprensió de textos orals en diferents contextos: activitats d'aula, situacions d'aprenentatge en qualsevol àrea, en la vida quotidiana i en els mitjans de comunicació.

  • Producció de textos orals de diferents tipus i formats de l'àmbit personal i escolar amb preparació prèvia, i adaptant l'entonació, el to de veu o el gest a la situació comunicativa.

  • Adequació del registre (formal o informal) a la situació comunicativa.

  • Comprensió del sentit global i específic d'un text de tipologia diversa en diferents formats i suports identificant les informacions literals i inferencials. 

  • Producció de textos escrits de tipologia diversa en diferents formats i suports: narracions, explicacions, descripcions, diàlegs, notícies, receptes, còmics...

  • Coherència i cohesió en l'organització i estructura del text, segons la seva tipologia específica.

  • Utilització de programari informàtic per escriure textos.

  • Valoració dels avenços de cadascú en escriptura i consciència de les mancances i confiança en un mateix per poder millorar.

  • Diferències d'ús de la llengua oral i de la llengua escrita en situacions comunicatives reals o simu- lades segons el tipus de text.

  • Elements específics bàsics dels textos digitals i audiovisuals.

  • Normes ortogràfiques treballades en cursos anteriors.

  • Normes ortogràfiques constants i introducció de normes d'excepció i excepcions.

  • Escriptura de mots amb dificultat ortogràfica.

  • Confiança en la pròpia capacitat per aprendre llengua i en les situacions d'aprenentatge compar- tit.

© 2020 Ortolingo, Projecte Individual de Tecnologies Digitals
Creado con Webnode
¡Crea tu página web gratis! Esta página web fue creada con Webnode. Crea tu propia web gratis hoy mismo! Comenzar